Özgürlük


...
Sonra,aklımı karıştıran bir şey daha söyledi.
''Ben hayatım boyunca özgür bir insan oldum.Ama en çok Bursa Hapishanesi'nde özgürdüm.'' dedi.
...

Yalancının Resmi - Memet Baydur

2 döküntü:

PİA dedi ki...

kalabalığımız arttıkça azalıyor özgürlüğümüz, aslında yalnız olduğumuz müddetçe özgürüz.ama kalamayız yalnız,hep bize ölümü unutturacak bir nefes ararız.terazi değiliz ki hayata ölçü koyamayız.sonsuzluk yok ama insan ömründe sonsuz istekler var hep kalabalık isteriz hem özgürlük bu yüzden mutlu olamayız.
belki de bursa hapishanesinde değil özgürlük hapishanesinde yatıyordu!

Seascorpiot dedi ki...

Bir akşam,Beyoğlu caddesinde,rastgele yürüyordum.Kaldırımın kenarında birdenbire durdum.Nereye gidiyordum,bilmiyordum.Hiç bir istikametin cazibesi yoktu.Artık bir adım daha atamadım.İstediğim her yere gidebilirdim:arkadaşa eğlenceye,sinemaya,pansiyona ve yatağa...Hiç birini istemiyordum.Bu mutlak hürriyet içinde hürriyetim felce uğradı.

O zaman anladım ki, ''sevginin,vazifenin ve çeşitli taahhütlerin bağları içinde,kayıtlı şartlı bir hürriyetin değeri vardır.''Kayıtsız şartsız hürriyet,kendini bir anda öldüren bir hürriyettir.

Peyami SAFA

Milliyet 23 Şubat 1957

Yorum Gönder